background

fredag 29. oktober 2010

Muffins-såper

Når jeg først var igang, så kunne jeg jo lage noen :) Til begge typene, lavendelsåpa og kaffesåpa, brukte jeg vanlige silikonformer (til muffins) som støpeform. Lavendelsåpene er laget av hvit såpemasse fra Panduro, blå og rød såpefarge, lavendel-duftolje og tørkede lavendelblomster. Kaffesåpene er laget av transparent såpemasse, kaffepulver og kaffebønner.
Først delte jeg såpemassen i biter, og smeltet de i en kjele (med vannbad). Såpemassen må ikke koke, og man skal ikke røre i den før den har smeltet. Etter at den hadde smeltet tilsatte jeg det som skulle være oppi (farge, lukt ++) og helte massen over i formene. Der stivnet de i et par timer, og så var de ferdige! Etikettene har jeg laget i Word, og skrevet ut på ark med klister på den ene siden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar