background

fredag 23. juli 2010

Et lite lerret

x
Jeg tenkte jeg kunne vise dere et av mine siste prosjekter, nemlig et lerret til å henge opp øredobber på. Ideen fikk jeg faktisk av en kunde på Panduro, så takk til deg! ;) her kommer den. Alle ting merket med stjerne (*) er fra Panduro Hobby. Til dette øredobb-lerretet har jeg brukt:
  • lerret * (20x20cm, hvis du har mange øredobber er det bare å bruke et større lerret)
  • lakklim *
  • Distress Ink, av fargen vintage photo
  • grå blonde, smal *
  • sølv og hvit maling*
  • dekorstener med flat bakside til å lime fast *
  • hjerteform til å klippe ut motivet med
  • Fransk motiv, klikk her 
  • Pensel*
  • panokitt quicklim* (vanlig hobbylim, veldig kjekt!)

  1. Klipp ut det franske motivet ved hjelp av en hjerteformet gjenstand, eller tegn for frihånd før du klipper.
  2. Mal på Distress Ink rundt kantene på hjerte for at det skal få et gammeldags preg. Jeg har også brukt sølvfarget (grå) øyeskygge for å få mer sølvskimmer på kantene.
  3. Mal kantene på lerretet med sølvmaling, og mal også litt sølv "hist og pist" på lerretet. Mal deretter over det sølv på fremsiden av lerretet med hvit maling, slik at det bare skinner såvidt gjennom. La malingen tørke litt.
  4. Bruk lakklim, og pensle et lag på lerretet. Pass på at lakklimet ikke har tørket helt når du legger på hjertet, da oppstår det lett luftbobler. Papiret må festes på alle punkter i limet, da får du best resultat. La det tørket litt, og lim så over igjen men lakklim. Lakk gjerne hele lerretet en gang til med lakklimet, da får du en blank og fin overflate.
  5. Pensle litt lakklim der du vil lage "swirls" med dekorstener. Fest dekorstenene i limet og lag ønsket mønster ved å bruke en pinsett til å plassere stenene. 
  6. Lim på blonden med Quick limet. Husk å bare limet i den øverste delen av blonden, slik at den nederste delen kan brukes til å henge øredobber i. Antall rader med blonde kan du velge selv, men den nederste raden bør være et lite stykke ovenfor kanten på lerretet, slik at de større øredobbene kan henge der støtt.
  7. Tilslutt penslet jeg på litt Distress Ink på kantene av lerretet for å få et enda mer gammeldags preg;) Ferdig!
steg 1.
steg 2.
Steg 3a.
Steg 3b.
Steg 5.
Steg 6.

Steg 7.
Lykke til! 
..og ps: bare kom med flere innspill og ideer! Jeg tar gjerne en utfordring ;-)

2 kommentarer:

  1. Seriøst, du er bare så flink! :O Utrolig flink og kreativ du er! :D Stå på! :D

    SvarSlett
  2. Dennan var lur! i morra den dag skal jeg prøve meg på den i deen! Har ikke sett denne siden før nå jeg Elisabet!..kommer til å kikke innom støtt og stadig veit du! ;) Hilsen Anne =)

    SvarSlett